A sellout

By From page A4 | January 11, 2013

So Al Gore, Mr. Environment, sold his soul to an Arab government for a few shekels. Spurning an offer from Glenn Beck, Gore and his partner instead took a reported $500 million from Al-Jazeera, the cable TV company owned by the emir of Qatar, Hamid bin Khalifa Al Thani. Chairman of the board of Al-Jazeera is the emir’s cousin. For Gore’s “Current TV” and its 22,000 viewers Al-Jazeera gets access to American viewers, assuming, of course, that the cable and satellite networks agree to let Al-Jazeera take over Current Affairs’ broadcast slot.

The reported $500 million payoff is pocket lint for the oil rich emirate, which just gave Hamas in the Gaza Strip $400 million. We don’t see a distinct difference between providing funds to a terrorist organization and seeking a propaganda outlet in the U.S.

Gore’s partner and co-founder Joel Hayatt, said, “Al and I did significant due diligence,” adding he spent a week at Al-Jazeera’s headquarters in Qatar and was impressed with the network’s “journalistic integrity.”

Gore and Hyatt were only impressed with the integrity of their bottom line as they sold out to a foreign potentate. Their greed was highlighted by the New York Times, which reported they tried to close the deal in 2012 before taxes went up Jan. 1 following the “Fiscal Cliff” so-called deal.

Mountain Democrat

  • Recent Posts

  • Enter your email address to subscribe and receive notifications of new posts by email.

  • Special Publications »

    Use of this site constitutes acceptance of our Terms of Service (updated 4/30/2015) and Privacy Policy (updated 4/7/2015).
    Copyright (c) 2016 McNaughton Newspapers, Inc., a family-owned local media company that proudly publishes the Daily Republic, Mountain Democrat, Davis Enterprise, Village Life and other community-driven publications.